Kühlung als Therapieform

everynear bietet mit dem Produkt TTcool eine neue Oberflächenkühlmethode in Form einer patentierten Auflage, die die Vorteile bereits langfristig genutzter Methoden mit der Reduktion deren Nachteile kombiniert.  more

Oberflächenkühlung  von everynear kann sowohl lokal, zur Abkühlung einzelner Körperregionen, als auch zum Temperaturmanagement des gesamten Körpers inklusive der therapeutischen Hypothermie als Spezialfall des „Target Temperature Managements“ genutzt werden.

 

 Kostenstruktur

  • Kostenoptimal für die Target Temperature Therapie durch kosteneffiziente  Anpassung der Pad Anzahl an Therapieerfordernisse (keine hohen Kosten für Katheter oder Auflagematten).  Die Verbrauchsmaterialmenge  ist  an Kühlbedarf zur Erreichung unterschiedlicher Zieltemperaturen anpassbar
  • Kostenoptimal auch für lokale Kühlung
  • Geringe Gerätekosten der Erstausstattung (geregelter Gefrierschrank)
  • speziell bei geringen Anwendungszahlen im Vergleich zu Durchlaufkühlsystemen deutliche Kostenvorteileda keine Wartungsintensiven Geräte vorrätig gehalten werden müssen
  • Bereitschaftskosten zur Absicherung der gleichzeitigen Bahandlung mehrerer Patienten sehr gering
  • geringere Kapitalbindung durch Entfall spezifischer Größen des Verbrauchsmaterials

 

*Das Thromboserisiko hervorgerufen durch Kühl-Katheter die derzeit für die medizinische Kühlung Verwendung finden entfällt. Daher ist die Oberflächenkühlung  nach neuesten Studien der Invasiven Kühlung vorzuziehen. (siehe nachstehende Studie)

Link zur Pubmed

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Abstract:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24962892

0.1007/s12028-014-0001-0.

Risk of thromboembolic events with endovascular cooling catheters in patients with subarachnoid hemorrhage.

Abstract

INTRODUCTION:

Endovascular cooling is currently used for hypothermia treatment and fever reduction therapy. At the same time, little is known about the risks associated to endovascular cooling in patients treated with an endovascular cooling catheter (ECC).

METHODS:

A retrospective chart review of 122 patients with subarachnoid hemorrhage (SAH) treated with an ECC either for therapeutic hypothermia or for fever reduction was performed. ECC-associated thromboembolic events (TEE) such as pulmonary embolism and thrombosis were recorded and compared between patients treated with an ECC and patients treated only with a central venous line (CVL). Additionally, various laboratory parameters were recorded to determine if they might be related to the frequency of TEE’s.

RESULTS:

43 Patients were treated with an ECC and 79 with a CVL. Patients in the ECC group suffered more frequently from TEE (37 %) than those with a CVL (5 %). None of the laboratory parameters was associated with an increased TEE risk. The treatment with an ECC alone was a risk factor for a TEE, independent from age as well as from Hunt and Hess grade.

CONCLUSION:

Our data show that the treatment with ECC increases the risk of TEE in SAH patients. Therefore, especially when considered for fever reduction, non-invasive devices for surface cooling should be the first choice

http://www.springermedizin.at/artikel/23606-therapeutische-hypothermie


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